Trameses

Necessiteu Vés a l’inici de sessió o Registrar per fer una tramesa.

Llista de verificació per preparar trameses

Com a part del procés de la tramesa, els autors/ores han de verificar que compleixen totes les condicions següents. En cas que no se segueixin aquestes instruccions, les trameses es podran retornar als autors/ores.
  • El manuscrit comunica resultats de recerca acadèmica original i, en el cas de la secció “Article”, observa preferentment l'estructura IMRiDC+B (introducció, metodologia, resultats i discussió, conclusions, i bibliografia actualitzada).
  • La bibliografia utilitza l'estil APA (American Psychological Association).
  • S'hi inclou l'abstract d'entre 150 i 250 paraules, i 4-8 paraules clau.
  • El manuscrit no ha sigut publicat prèviament ni s'ha sotmès a consideració per cap altra revista (tant en suport paper com en suport digital) i, per tant, disposa dels drets d'edició, publicació, distribució i venda sobre aquest. Aquesta condició es mantindrà mentre dure el procés d'avaluació del treball.
  • El fitxer enviat està en format Microsoft Word (.docx) o Open Document Format (.odt).
  • El treball inclou el llistat de referències utilitzades. Sempre que siga possible, es proporcionen adreces URL per a les referències. S’ha afegit el DOI a les referències en els casos en què n’hi ha. Es pot comprovar el DOI d'una llista de referències en la pàgina Simple Text Query de Crossref.
  • S'ha proporcionat informació completa i actualitzada dels autors i autores del treball. Són necessaris el nom complet, la filiació institucional (nom desenvolupat i sense sigles), el país, l'adreça de correu electrònica i l'identificador ORCID.
  • El text s'adhereix als requisits estilístics i bibliogràfics resumits en les Directrius per a l'autor/a, que apareixen en Sobre la revista.
  • El text ha sigut anonimitzat: no inclou el nom dels autors o autores ni la seua filiació, i s'hi han suprimit (sota el rètol d’*anonimitzat*) tots els agraïments, referències a projectes finançadors, autoreferències bibliogràfiques o qualsevol altre element que poguera permetre directament o indirectament la identificació de l'autor o autora.
  • Tots els signants del treball han contribuït de manera significativa a la seua elaboració i estan d'acord amb el seu resultat final i amb l'enviament d'aquest.
  • El treball reconeix a tots els autors que han participat en la seua elaboració.
  • El treball indica si ha rebut suports econòmics per a la seua elaboració.
  • El treball està lliure de plagi.
  • Les dades utilitzades en l'article són reals i autèntiques.
  • La presentació inclou el compromís de corregir i/o retractar-se davant possibles errors detectats posteriorment.
  • A l'inici s'inclou títol, resum i paraules clau també en anglès si no és un article en aquesta llengua. I en espanyol o català si és en anglès.
  • Les paraules clau, tant en la llengua de l'article, com en la seua traducció, estan separades per un punt i coma.
  • Es facilita, separadament, les dades de tots els autors.

Directrius per a l’autor/a

Consulteu les directrius per autors (s'obrirà una nova finestra).

Notes metodològiques

Revisió per parells

Ficcions estructurals

L'equip editorial podrà acceptar obres de ficció o literàries si aquestes tenen la qualitat suficient i tenen relació amb qüestions estructurals, polítiques o culturals d'acord amb la línia editorial de la revista

Declaració de privacitat

D'acord amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, us comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades recopilades dels usuaris i usuàries registrats i no registrats en aquesta revista per a la gestió, l'edició i la difusió d'articles científics i de revistes científiques revisades per experts. Amb aquesta finalitat es recull la informació necessària per a la comunicació amb les persones implicades en l'autoria, el procés editorial i l'edició de contingut, com també per a poder mantenir informats els lectors registrats.

En el marc dels tractaments esmentats, les dades no se cediran a terceres persones, llevat d'obligació legal de fer-ho.

La persona interessada pot exercir els drets relacionats amb el tractament de les seues dades personals presentant una sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, segons estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els canals de presentació de la sol·licitud són presencialment a les oficines del Registre de la Universitat identificades en https://sar.ua.es/va/registro/, o bé telemàticament en el Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant, situat a la Seu electrònica de la Universitat, accessible en https://seuelectronica.ua.es/va/.

Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant en aquest: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html.